Friday, May 20, 2011

::senyum itu indah sebenarnya::

Assalamualaikum & Selamat Pagi
jam sekarang tepat pukul 0530.. still tak tido ke? eh, ehh kali ni bukan still tak tido, tapi dah bangun lorhh.. haa awal kan? selalunya kalau entry time time macam ni, mesti kes tak tido lagi kn? tapi kali ni dah bangun dah kot.. mesti tak caye kan? haa ni la penangan SENYUMAN.. hebat bukan?

before ni kalau sy bagitawu kat orang yang sy tak boleh tido malam, mesti dorang tanye "awak fikir ape ila? awk ok ke ni?" sekarang baru sy tawu, kenapa kalau tak tido malam je mesti orang kaitkan yang kita ade masalah or tengah pikirkan sumting.. memang betoi pun benda tuh.. dulu yang tak ley tido tu sebab hati ni tak senang pikir itu ini.. tapi alhamdulillah semalam pukul 2330 dah tido dah..

sy TENANG sangat sekarang dan yang paling sy suka, sampai sekarang sy maseh mampu tersenyum.. senyum tu pengubat segala masalah kan? tapi kalau nak senyum, kena laa ikhlas, insyaallah kita akan rase tenang.. actually senang je nak senyum neh.. ape yang diaperlukan ialah KEKUATAN DIRI yang secukup rase.. hekhekk.. kalau diri kita dah cukup kuat and redha dengan sesuatu perkara, insyaallah kita mesti mampu TERSENYUM, TERSENYUM dan TERUS TERSENYUM.. macam sy ni hah.. ngee~ =))
senyum itu maness bukan?

alhamdulillah sy bersyukur sangat sebab sy dah kembali kepada DALILA yang DULU.. Dalila yang si kuat tu.. Dalila yang penuh dengan sikap BERDIKARI dia tu(ade masalah ke tak de masalah ke, mesti belajar hadapi semua tu sorang diri) & Dalila yang selalu jadi penguat semangat kepade sape sape je yang tengah down.. yaa, dulu orang selalu cari sy kalau dorang down.. cari bukan untuk ape pun, cari sekadar nak berkongsi masalah & need some surport untuk "bangun" semula. 

 sekarang sy SELESA dengan apa adanya sy.. sekarang, sy BAHAGIA dengan kehidupan sy.. sekarang sy TENANG dan mula REDHA dengan semua kenyataan.. tentang ape yang dah pernah terjadi dulu, sy akan amek sebagai pengajaran dan pengalaman untuk terus mematangkan diri.

BANGUNNNNNN!!
Dah Pagi Lah
=))

1 comment:

  1. yeayhhhh, syabbas beteey..awk mmg seorang pendengaq yg setia..


    eklas,
    alya ♥

    ReplyDelete