Friday, April 22, 2011

::Tuhan tu maha adil::

Assalamualaikum

HUKUM KARMA.. what u give, u get back.. yess, tu la yang dikatakan hukum karma.. ape yang kita buat, kita akan dapat balasan.. bezanya balasan tu lagi teruk or sebaliknya.. ataupun bezanya antara cepat ngan lambat je.. tapi for sure, kita tetap akan dapat balasan atas semua perbuatan kita tu.

tadi dalam kereta on the way nak balik hostel, tiba tiba sy terpikir tentang kehidupan sy SEKARANG.. lately,macam macam dah jadi.. ade yang 'sakit' ade yang 'tak sakit'.. dengan tenang sy cakap dalam hati, ''ohh maybe ni kot balasan yang aku dapat after ape yang penah aku buat before ni" balasan tentang ape? tentang hati yang disakiti.. cewahhh.. yelaaa, betul laa.. tentang hati & perasaan.. lepas ape yang dah jadi ni, sekarang baru sy tawu and rase macam mana sakitnya dia dulu..  tak pe...  ni la balasan untuk sy.. balasan untuk sy yang tak pernah nak hargai dia.. 

alhamdulillah after almost 2month, HARI NI sy dah dapat terima kenyataan.. kenyataan yang dia memang dah 'tak de'.. kenyataan yang dia tak kan lagi saport sy macam dulu.. kenyataan yang sy kena bangun dan berjalan sendiri.. memang kenytaan tu menyakitkan tapi alhamdulillah, sy berjaya terima & lalui semua ni even pade awalnya sy sakit sangat.. even pade awalnya sy down sangat.. tapi sekarang sy BAEK BAEK SAJA..

Ya Allah.... terima kasih atas dugaan yang telah Kau berikan padaku.. Engkau mengajar aku erti kehidupan.. Engkau mengajar aku erti kesakitan dan Engkau mengajarku supaya bangun dan kembali kuat.. thanks to Allah..


::SAYA SERATUS PERATUS OK::





p/s : gud luck in your final exam k.. 
       : ingat, buat yang terbaek untuk mase depan awak..
       : i wish u all the best.. 
       : may Allah bless u.. 
       : amin



No comments:

Post a Comment